Om

Fra Wikipedia

Anne Gravingen og Bendik Romstad (født 25. oktober 1970 og 5. november 1969) er et tidligere reklamepar, nå matentreprenører, som har jobbet sammen siden de studerte på Westerdals reklameskole i 1994. I 2005 kåret Aftenposten dem til Norges mest kreative par.

Gravingen er art director, Romstad tekstforfatter. Etter å ha jobbet for Bates, Leo Burnett og New Deal startet de i 2002 Kitchen reklamebyrå. I 2005 mottok de den norske reklamebransjens ærespris, Gullblyanten. Med 11 gull var Kitchen det mestvinnende byraet i Gullblyanten i 2006. Samme år solgte de reklamebyrået sitt til det internasjonale byrået Leo Burnett Worldwide. Paret har vunnet de fleste nasjonale og internasjonale reklamepriser, og var det mest prisbelønte kreative teamet i Gullblyanten ti år på rad. Begge har blitt valgt ut til Cannes Lions, verdens største reklamefestival, sin prisjury. De har hatt kunder som Vossafår-salami, SAS, Freia, OBOS, Posten Norge, Statkraft og Fretex. I 2012 startet Romstad Energy Pool, et program for unge reklametalenter. En reklamefilm for Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet ble 2020s mest populære tv-reklame i Norge, vant Gullfisken, og har per 2020 nesten en milliard visninger. I 2020 forlot paret reklamebransjen, og begynte å jobbe fulltid med sideprosjektet Anne på landet.

Om nettsiden

Denne nettsiden er et arkiv over alle reklamene Anne og Bendik har laget opp gjennom årene, der både gode og dårlige ligger om hverandre. Arbeidene er stort sett laget i samarbeid med andre, så en stor takk til alle som har bidratt. Du kan laste ned hver enkelt reklame ved å trykke på tittelen til arbeidet.

Presse